Waarom labels en tags onmisbaar zijn voor uw product? Drie redenen.
U dropt uw product niet zomaar in de winkel. Maar geeft tekst en uitleg mee – als extraatje voor de consument. Dat kan op twee manieren. Met een:
- label, dat is een zelfklevend etiket dat u op uw artikel plakt.Ideaal voor bierflesjes.
- tag, dat is een kaartje dat u vastmaakt aan uw product.Handig voor kleren.
Maar wat is het precieze nut van een label of tag? En welk type kunt u dan het best inzetten om úw doel te bereiken
1. Commerciële functie: opvallen maar
Labels en tags zijn perfect om uw artikel te laten opvallen op het schap. En dat is nodig. Want uit onderzoek blijkt dat de helft van de consumenten zijn aankoopbeslissing pas in de winkel neemt. En dat ze daarvoor 2,5 seconden naar het etiket kijken. Hebt u er eentje van m’as-tu-vu? Grote kans dat úw product in de winkelkar belandt – en niet dat van uw concurrent.
Een winner hier is het transparante etiket. Dat wordt met een doorzichtige achtergrond op uw product geplakt – strakker dan strak.
2. Mededelende functie: informeren maar
Etiketten zijn hét middel om informatie mee te geven aan uw koper. U kunt er van alles op kwijt, denk aan gebruiksaanwijzingen, garantievoorwaarden en producteigenschappen. Zo weet de consument wat hij moet weten. Zonder dat hij een lijvige papierbundel moet doorploeteren.
Hebt u veel te zeggen? Dan is het meervoudige etikettenboekje iets voor u. Daarin vertelt u honderduit, bijvoorbeeld over de spelregels van een spaaractie.
3. Slimme etiketten: van waarschuwen tot beveiligen
Labels en tags zijn meer dan een simpel etiketje. Vandaag bestaan ze in de slimste uitvoeringen. Zo zijn er exemplaren die van kleur wisselen om aan te geven dat de omgevingstemperatuur veranderd is. En met ingebouwde beveiligingen die het kopiëren van dvd’s tegengaan.
Labels en tags zijn er in alle vormen, maten en kleuren.