09Jun
By: Jan Proesmans Aan: juni 09, 2017 In: ASQ, Bieretiketten Comments: 0

oedipus-kimchi-festival-photo-by-nina-albada-jelgersmaNiet alleen mannen weten waarom

De bierwereld lijkt altijd om mannen te gaan. Bier drinken wordt al decennialang geassocieerd met verlangens en interesses van mannen. Mannen die samen voetbal kijken, macho mannen, hipster mannen, succesvolle zakenlui, zweterige festivalgaande mannen, enz. Stereotypen zat. De Nederlandse Brouwerij Oedipus doorbreekt het stereotype. Zij maakten een bier voor iedereen waarmee ze zicht richten op een markt die tot voordien enkel op mannen gericht was.

Mannenliefde – een bier voor iedereen

In 2012 staken ze de koppen bij elkaar op zoek naar een pakkende naam voor hun eerste bier. Na enkele succesvolle tests met het recept werd beslist om het bier op commerciële schaal te produceren. Na uren van debatteren aangestuurd door het nodige bier viel uiteindelijke de beslissing.

“We zijn rechtvaardige mannen, met liefde in ons hart. Liefde voor elkaar, liefde voor het brouwen en een ernstige liefde ons bier te delen met iedereen.” aldus de oprichters.

Mannenliefde was geboren. Een ode aan alle bierdrinkers en aan mannen die houden van bier.

Hetzelfde bier in een nieuw jasje

Mannenliefde is een Saison verrijkt met citroengras en Szechuan peper en aromatisch gehopt met Sorachi Ace, een nogal uitgesproken hopvariëteit die haar oorsprong vindt in Japan. De naam staat al langer op punt, het recept werd nog geperfectioneerd en ASQ zorgt ervoor dat het bier nu ook in een nieuw jasje gestoken wordt. Een nieuw zelfklevend etiket, binnenkort te bewonderen op elk flesje Mannenliefde.

Schol!

Ook op zoek naar een aantrekkelijk en kwalitatief etiket voor uw bier?

Contacteer ons